Co roku w branży SEO przychodzi czas na różnego rodzaju podsumowania i zestawienia, które mają na celu wskazać, jak kształtował się rynek w ciągu ostatnich 12 miesięcy. To także moment, kiedy warto spojrzeć w przyszłość. Podobnie jest tym razem – jak więc kształtują się trendy w SEO na 2023 rok?
Sztuczna inteligencja a pozycjonowanie – ciągły rozwój nowych rozwiązań
Choć AI jest używane w SEO już od jakiegoś czasu, wiele wskazuje na to, że w najbliższej przyszłości możemy spodziewać się dalszego udoskonalania znanych już systemów oraz mechanizmów. To samo tyczy się zresztą machine learning.
Co to oznacza? Że coraz więcej firm będzie wykorzystywało sztuczną inteligencję w działaniach związanych z pozycjonowaniem i optymalizacją. Związane może być to na przykład z ulepszoną analizą danych behawioralnych, skutecznym doborem słów kluczowych, a nawet tworzeniem gotowych treści.
Jednocześnie należy podkreślić, że algorytmy Google obecnie mocno preferują teksty tworzone przez ludzi. Sytuacja ta nie powinna zmienić się również w 2023 roku.
Indeksowanie stron mobilnych – przyszłość SEO
Jak łatwo można się domyślić, Google nadal ma kłaść spory nacisk na obecność mobilnych wersji stron internetowych. Co więcej, mają one być traktowane priorytetowo w procesie indeksacji.
Oznacza to, że algorytmy mają skupiać się właśnie na nich, a nie jak dotychczas, na wersji desktopowej. Właściciele takich witryn muszą więc zadbać o to, aby mobilne odsłony działały bez zarzutów, a także zostały we właściwy sposób zoptymalizowane. Bagatelizacja tej kwestii może wiązać się ze stratą dystansu do konkurencji.
Nowe sposoby wyszukiwania – zmiany w SEO na 2023 rok
Warto wspomnieć o kolejnych trendach, które znane są już od pewnego czasu, jednak w najbliższych kilkunastu miesiącach mają być intensywnie rozwijane. A przynajmniej tak sugerują dotychczasowe sygnały ze strony Google.
- Google Lens – jest to narzędzie, które pozwala na wyszukiwanie wizualne, a więc poprzez obraz. Wystarczy użyć zdjęcia, a wyszukiwarka na jego podstawie zaprezentuje listę stron i ofert, które najbardziej do niego pasują. Jeszcze istotniejsza okaże się więc optymalizacja grafik, a zwłaszcza ich podpisów.
- Voice Search – czyli wyszukiwanie głosowe, które w najbliższych latach ma stać się wręcz kluczowe dla rozwoju wyszukiwarki Google. Co mogą zrobić właściciele stron internetowych, by obrócić to na swoją korzyść? Przede wszystkim zadbać o częste używanie fraz typu long tail (długiego ogona). To właśnie one są bowiem używane najczęściej podczas wyszukiwania głosowego.
Jakie treści na strony internetowe tworzyć w 2023 roku?
Wiele wskazuje na to, że algorytmy Google nadal będą skupiały się na tekstach wartościowych pod względem merytorycznym. Użycie dużej liczby słów kluczowych nie wystarczy więc, by zyskać wysoką pozycję na listach wyszukiwania. Co więcej, ich nagromadzenie może wręcz zaszkodzić!
Na wysoki Page Rank będą mogły liczyć przede wszystkim te strony, które we właściwy sposób odpowiadają na pytania zadawane przez klientów. Już teraz ogromne znaczenie ma przejrzyste prezentowanie informacji. Nie można „ukrywać” jej w długich akapitach składających się z nieprzydatnego tekstu.
Nastawienie na potrzeby odbiorców jest więc najważniejszym zadaniem dla wszystkich właścicieli stron internetowych. Algorytmy Google mają zwracać na to ogromną uwagę, dlatego nie może być mowy o bagatelizowaniu tematu.
Istotne znaczenie AMP Google dla SEO
Na koniec technologia, którą warto zaimplementować na swojej witrynie nie tylko z powodu możliwości uzyskania lepszego rankingu, ale też ze względu na to, że wpływa ona na lepsze działanie strony. Mowa o narzędziu AMP Google, które pozytywnie wpływa na szybkość ładowania treści, jak również usprawnia funkcjonowanie wersji mobilnych. Jego wdrożenie może okazać się więc naprawdę korzystne.
Sztuczna inteligencja, nowe technologie i odpowiednio przygotowane treści – to kluczowe trendy w SEO na 2023 rok. Branża cały czas się zmienia, dlatego dobrze jest robić wszystko, aby nadążyć za wszelkimi nowościami.
Źródło: One Trend Agencja Marketingowa