Ostatnie kilka miesięcy to czas “cyfrowej reorganizacji” naszego codziennego życia – zarówno w kontekście prywatnym, jak i zawodowym. Większość naszych aktywności przeniosła się do świata digitalowego. Taka sytuacja jest wyjątkową szansą dla rynku marketingu internetowego, który obecnie mierzy się ze wzrostem popytu na usługi cyfrowe.

Podczas planowania działań w zakresie reklamy SEO i SEM należy pamiętać o kwestii konkurencyjności pomiędzy konkretnymi serwisami czy też podmiotami. Główne pole walki w tej batalii to uwaga i zainteresowanie użytkowników Internetu. Wiele osób pozycjonujących stronę internetową głowi się, jak zatrzymać użytkownika na stronie internetowej i cieszyć się wzrostem konwersji. Dlatego podrzucamy wskazówki, które pozwolą efektywnie dotrzeć do potencjalnego klienta, a także przyciągnąć jego uwagę na dłużej, niż minutę.

  • Sprawdź prędkość ładowania Twojej strony internetowej

Lata rozwoju wyszukiwarek internetowych doprowadziły do znaczącego skrócenia drogi uzyskania informacji. Wystarczy włączyć przeglądarkę, wpisać interesujące nas hasło, a odpowiedź pojawi się na ekranie w mgnieniu oka. Generalna zasada jest taka, że potencjalni konsumenci cyfrowi nie lubią czekać. Dlatego też, prędkość ładowania strony to jeden z kluczowych elementów efektywnego SEO. Sprawdź, ile czasu Twoja witryna poświęca na pełne załadowanie. Jeśli trwa to dłużej, niż kilka sekund, to warto zoptymalizować stronę w celu jej szybszego ładowania i wczytywania się.

  • Pokaż, że masz “to coś”

W XXI wieku, a zwłaszcza w okresie przeniesienia większości usług do świata cyfrowego, profesjonalna strona internetowa jest wizytówką jego właściciela. Niestety, część witryn wciąż przypomina proste serwisy pisane HTML’em w okresie raczkującego Internetu. Tego rodzaju zabiegi skutecznie odciągają uwagę użytkownika, zachęcając go do skorzystania z bardziej nowoczesnej strony. Podczas tworzenia witryny warto zainspirować się panującymi trendami w zakresie ich projektowania.

  • Zwróć uwagę na prostą i logiczną strukturę strony www

Zakupy w chaotycznie zorganizowanym sklepie spożywczym lub odzieżowym potrafią być prawdziwą udręką. Podobnie jest w przypadku nieprawidłowo skonstruowanej strony internetowej. Logiczny oraz przejrzysty układ witryny pozwala użytkownikowi łatwo znaleźć interesującą go informację. W tej kwestii, warto zadbać o przyjazny układ poszczególnych podstron, wprowadzić proste menu zawierające wszystkie niezbędne linki, a także zweryfikować skuteczność ścieżek powrotu sygnalizujących użytkownikowi jego położenie.

  • Nie przesadzaj z treścią

Merytoryczny i atrakcyjny content stanowi znaczną część sukcesu w świecie marketingu internetowego. Podczas tworzenia contentu na stronę internetową warto pamiętać, że użytkownicy nie lubią być zalewani ogromem treści – zarówno literackich, jak i wizualnych. Podczas pisania treści SEO warto stosować nagłówki i śródtytuły pełniące funkcję zoptymalizowanych haseł reklamowych (zawierających słowa kluczowe) oraz zmniejszyć ilość jednolitego, “ciągłego” tekstu. W przypadku grafik oraz zdjęć, zadbaj o ich niezbędną ilość. Zbyt duża dawka elementów graficznych, powoduje “ochopląs” może zmęczyć użytkownika, a także zniechęcić go do korzystania z Twojej witryny.

  • Zadbaj o responsywność strony internetowej

Mimo wzrostu popularności urządzeń mobilnych, wiele stron www wciąż nie zostało zoptymalizowanych pod kątem responsywności. Warto pamiętać, że użytkownicy smartfonów i tabletów nie lubią, gdy otwarta przez nich strona www nie dostosowuje się do wielkości ich urządzenia. Witryna zaprojektowana jedynie pod ekrany desktopowe może spotykać się z wysokim współczynnikiem odrzuceń, co przekłada się na zmniejszenie przewidywanych zysków. Dodatkowo warto pamiętać, że wprowadzony przez Google algorytm Mobile first-index faworyzuje strony dostosowane do urządzeń mobilnych, spychając w siną dal pozostałe.

Jeśli zastanawiasz się, jak w pełni zadbać o profesjonalny charakter strony internetowej, skontaktuj się z profesjonalną agencją interaktywną. Zespół specjalistów z branży SEO i budowy zoptymalizowanej strony www pomoże Ci wybrać odpowiednią dla Ciebie strategię działań reklamowych.

Źródło: Quality Factor – agencja interaktywna

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *