Jeśli planujesz rozwój biznesu, zwiększenie liczby klientów czy uzyskanie lepszego pozycjonowania sklepu internetowego warto rozważyć zastosowanie narzędzi modułowych PrestaShop związanych z prowadzeniem programu partnerskiego. Jak działają takie programy i czy naprawdę mogą przynieść wymierne korzyści Twojemu biznesowi w sieci?

Program partnerski – co to jest

Programy partnerskie to narzędzia internetowe pozwalające na promocję Twoich produktów lub usług na stronach internetowych, forach, blogach czy w mediach społecznościowych prowadzonych przez osoby trzecie. Podmioty te za polecanie Twojej oferty otrzymują prowizję. Kluczowym elementem programów partnerskichlinki afiliacyjne oraz kody rabatowe, które stanowią połączenie pomiędzy wystawiającym link (np. sklepem posiadającym program partnerski), wystawcą czyli osobą/firmą publikującą link np. na własnej stronie www , blogu lub w mediach społecznościowych, a klientem czyli tym, który ostatecznie klika w link. Rozliczanie wynagrodzenia w programach partnerskich może mieć różnorodny charakter i być uzależnione od sprzedaży, leadów, udziału w zyskach czy za kliknięcie.

Co może dać program partnerski Twojej firmie?

Głównym celem wdrożenia programu partnerskiego w sklepie internetowym jest zwiększenie liczby klientów, którzy trafią do niego w wyniku kliknięcia linków afiliacyjnych znajdujących się na stronach zewnętrznych względem Twojego biznesu. W ten sposób możesz poszerzyć grono odbiorców, a co za tym idzie zwiększyć pulę realizowanych transakcji. Twoimi partnerami w programie mogą być osoby, które prowadzą blogi tematyczne, fanpage na FB lub Instagramie czy strony www lub sklepy powiązane tematycznie z prowadzoną przez Ciebie działalnością. W ten sposób trafisz bezpośrednio w grupę osób, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą.

Publikacja linków afiliacyjnych nie sprowadza się tylko do rozszerzenia grupy klientów. Ma także swoje odzwierciedlenie w pozycjonowaniu Twojego sklepu. Warto pamiętać, że im więcej linków z Twojego biznesu internetowego rozpowszechnionych jest w sieci, tym wyższa jest jego pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania.

Jak działa moduł PrestaShop Program partnerski?

PrestaShop, jako jedno z najpopularniejszych programów do sklepów internetowych, także proponuje moduły związane z prowadzeniem programu partnerskiego w sklepie internetowym. Co ważne, moduły pozwalające na interakcję z klientem, w tym właśnie programy partnerskie  i lojalnościowe, są dynamicznie rozwijającą się kategorią, na którą decyduje się coraz więcej podmiotów e-commerce.

Dzięki zastosowaniu modułu Program partnerski uzyskasz możliwość sprawnego rozliczania prowizji i rabatów za polecanie zakupów w Twoim sklepie. Co więcej, będziesz mógł także zdefiniować prowizję dla polecającego oraz rabaty dla kupującego. Istotną  przy wyborze modułu jest możliwość elastycznej konfiguracji prowizji w sposób indywidualny lub na podstawie określonych reguł w odniesieniu do kategorii i produktów. Dla Twojej wygody ważnym będzie także system umożliwiający analizy i rozliczenia prowizji, a dla Twoich partnerów przejrzysty wgląd w uzyskane prowizje na poziomie konta klienta.

Znaczenie ma także płatność za wykonaną usługę dla podmiotów publikujących Twoje linki afiliacyjne. Tu istotny jest brak konieczności inwestycji z Twojej strony. W ramach programu partnerskiego rozliczenie następuje w modelu PPS – czyli Pay-Per-Sale, zatem płacisz tylko za efekty, a nie za możliwość publikacji linku afiliacyjnego u partnera.

Jak to działa? Każdemu partnerowi przypisuje się unikalny link afiliacyjny. Dzięki temu moduł może zidentyfikować partnera i naliczyć mu odpowiednią prowizję. Jednocześnie, dla własnej analizy, link jest także oznaczony w taki sposób, abyś mógł w statystykach Google Analytics sprawdzać pochodzenie klienta. Co więcej, na podstawie modułu Program partnerski możesz wygenerować afiliacyjne kody rabatowe i przekazywać je swoim partnerom.

Moduł Program partnerski oparty o silnik PrestaShop jest doskonałą alternatywą lub uzupełnieniem dla reklam AdWords. Te dwa narzędzia skupiają się na kierowaniu ruchu do sklepu, a moduł PrestaShop dodatkowo nie generuje dużych nakładów pracy przy porównywalnych zyskach.

Dlaczego warto wprowadzać program partnerski wraz z programem lojalnościowym

Oprócz programów partnerskich sprawdzonym sposobem na nawiązanie interakcji z klientem są programy lojalnościowe. Są metodą na wytworzenie z klientem dłuższej więzi poprzez promowanie dokonanych przez niego zakupów. Dzięki systemowi punktów przydzielanych na określonych przez Ciebie zasadach, masz większe szanse na zatrzymanie klienta na dłużej. Zebrane punkty można wymieniać on na bony rabatowe, które zrealizuje w trakcie kolejnych zakupów.

Oba moduły tworzą spójny system kreowania interakcji z klientem, które przekładają się nie tylko na zwiększenie ruchu na stronie, ale także przyczyniają się do redukcji innych kosztów przeznaczonych na reklamy i promocje. W efekcie zastosowanie ich jest podwójną korzyścią dla inwestora, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów funkcjonowania sklepu.

Źródło: PrestaShow.pl – wsparcie PrestaShop

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *